بست‌نشینی طلبکاران بی‌نتیجه ماند

آرمان: قبلا اعلام شده بود که 16 فروردین در امامزاده صالح بست‌نشینی خواهند کرد. در این روز جوانفکر و شریف‌زاده هم همراه احمدی‌نژاد بودند. در فراخوان حضور در بست نشینی چنین اعلام شده بود که «این مراسم با هدف دعا برای سلامتی امام زمان(عج) و استغاثه و توسل به درگاه حضرت احدیت و بهره گرفتن از برکات ماه رجب برای آزادی همه زندانیان بی‌گناه و مظلوم و به ویژه رهایی آقای اسفندیار رحیم مشایی و همچنین آقای حمید بقایی صورت گرفته و به نشان سند حقانیت خویش دست به اعتصاب غذا زده است، برگزار می‌شود.» فراخوانی که محلی از اعراب نداشت چرا که بقایی از یاران احمدی‌نژاد بر اساس پرونده قضایی که پیش از آن منتشر شده است دوران محکومیت خود را می‌گذراند و مظلوم‌نمایی احمدی‌نژاد شاید نشان از ترس انتشار جزئیات بیشتری از پرونده دولت او باشد. یک کانال دیگر حامی احمدی‌نژاد هم درباره مشایی مدعی شد: «شنیده‌ها حاکی‌ است باوجود گذشت شش روز از پایان بازپرسی و اخذ آخرین دفاعیات... در غیاب بازپرس، همچنان به بازجویی از مهندس اسفندیار رحیم‌مشایی ادامه می‌دهند و در این راستا از افرادی همچون عباس غفاری برای تشدید فشار روحی و روانی بر ایشان بهره می‌گیرند».
اعتراف به عدم استقبال!
نکته قابل تامل نوشته‌ای در یکی از گروه‌های حامی احمدی‌نژاد است. کاربری آورده است: «دقیقا مثل کربلایی این جا میگن مراسم بست نشینی داریم از قبلا هم پیام رسانی میشه فراخوان داده میشه ولی کسی نمیاد سری قبل ۶۰۰نفر پرش بود. با من باشه ۲۰۰نفر بودند. شهرستان شده بهانه، شهرستان شده لشگر فریب دهنده پشتیبان احمدی‌نژاد. از مزایای مجازی همین بس که همه لات هستند و طرفدار تعصبی دکتر ولی در عمل هیچ... یه روز وقتشون از زندگی‌شان رو به خاطر مهندس مشایی و بقایی نمیزارن [نمیذارن!] بعد میان طرفداری هم می‌کنند. مشایی و بقایی به خاطر امثال من تو زندان هستند اگر مردید فردا ساعت ۱۸در امامزاده صالح تشریف بیارید. من هم مشکل دارم همه مشکل دارند ولی دلیل بر نیامدن نمیشه».
هدف سیاسی؛ ادعای حمایتی!


نکته قابل تامل دیگر آنجا بود که یکی از کانال‌های حامی احمدی‌نژاد پیش از آغاز بست‌نشینی عنوان کرده بود: «پیشنهاد می‌شود در بست‌نشینی که قراراست با حضور دکتر احمدی‌نژاد در امام زاده صالح برگزار شود، شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا؛ بلندتر از قبل فریاد زده شود». این شعار نشان از آن دارد که برخی با اهدافی غیر از آنچه مدنظر رئیس دولت‌های نهم و دهم است با او در بست‌نشینی همراه شده‌اند!
روایتی از آنچه گذشت
ساعت از 18 یعنی ساعت وعده داده شده برای حضور احمدی‌نژاد می‌گذرد و او نیامده است. خبرآنلاین نوشته است: «برخی از حاضرین که می‌خواستند درباره مشکلاتشان با احمدی‌نژاد صحبت کنند توسط جوانفکر دعوت به حضور در دفتر ولنجک می‌شوند. شاید هم از این پیشنهادش پشیمان شد که به سرعت آدرس دیگری را به مراجعان به احمدی‌نژاد می‌دهد و می‌گوید «ساعت 7 صبح میدان 72 نارمک باشید». سروصدایی بپا شده؛ مسابقه‌ای که برای بچه‌ها تدارک دیده شده که قطعا نمی‌تواند بی ارتباط با فراخوان احمدی‌نژاد باشد همچنان در ضلع شرقی امامزاده ادامه داشت و روحانی که اجرای آن را به عهده داشت تمام قدرتش را به کار بسته بود تا شور و هیجانی به این مسابقه ببخشد و توجهات را از ضلع غربی بگیرد. هرچه مجری صدای بلندگو را بلندتر می‌کرد احمدی‌نژادی‌ها هم در ضلع غربی به صدایشان قدرت بیشتری می‌دادند؛ خلاصه رقابتی میانشان درگرفته بود بیشتر از رقابت میان بچه‌ها که در مسابقه تلاش می‌کردند جایزه را از آن خود کنند. یکی از احمدی‌نژادی‌ها رو به جوانفکر می‌گوید «بگویید بلندگو را قطع کنند تا صدا شنیده شود». جوانفکر با دست اشاره می‌کند که لازم نیست «عمدا این کار را می‌کنند؛ با گفتن هم تغییری ایجاد نمی‌شود». حدود ساعت 18:20 دقیقه با آمدن محمود احمدی‌نژاد و خواندن دعای فرج آغاز شد. بلافاصله پس از خواندن دعای فرج دعای توسل را شروع کردند. چند نفری هم بودند که با صدای بلند تلاش می‌کردند تا شوری در حاضرین بیندازند تا صدا بیشتر شود. وقتی خواندن دعا تمام شد دست به دعا برداشتن محمود احمدی‌نژاد حسن ختام بست نشینی یک ساعته آنها شد. «خدایا همه حاجات خوب مومنین و مردم ایران را برآورده ساز»، «خدای بزرگ باران رحمتت را بر ملت ایران ببار»، «خدای بزرگ امام زمان را حفظ کن و بالاترین درجات را در عالم به او عنایت کن و همه دعاهای او را مستجاب بفرما»، «آرزوهایمان را برای اداره جهان محقق بفرما»، «خدا ما را از یاران او قرار بده». اینها دعاهایی بود که احمدی‌نژاد بلند می‌گفت و حامیانش بعد از او آمین می‌گفتند. او کلام آخرش را به صلوات برای رفع مشکلات و آزادی زندانیان اختصاص داد و عزم کرد تا از امامزاده خارج شود.
واکنش صادق زیباکلام
صادق زیباکلام به فراخوان احمدی‌نژاد و موضوع بست‌نشینی او در امامزاده صالح برای دفاع از زندانیان واکنش نشان داد و گفت: احمدی‌نژاد قبل از اینکه قوه قضائیه را زیر سوال ببرد تکلیفش را با خرداد 88 روشن کند. وی خاطر نشان کرد:‌ «هرجا می‌خواهد چنین مراسمی را برپا کند، مهم نیست چون با اقبال مواجه نمی‌شود. احمدی‌نژاد مقدم بر هر امر دیگری باید نسبت به آن 8 سال دوره ریاست جمهوری‌اش پاسخگو باشد. چرا من به رئیس دولت اصلاحات احترام می‌گذارم چون گفت من درباره مهندس مهدی بازرگان در دهه شصت اشتباه و خطا کردم. من در مصاحبه با اکبر هاشمی رفسنجانی گفتم «در سال 58 که اکبر هاشمی رفسنجانی قدرتمندی بودید اگر وقتی در نمازجمعه شعار مرگ بر بازرگان دادند، سکوت نمی‌کردید، شاید 30 سال بعد، یعنی سال 88 در نمازجمعه مرگ بر هاشمی رفسنجانی نمی‌گفتند».